Literárna brandža:
| Otázky | Časoplytváč |
| Škola a život | Divadlo |
| Devätnáste storočie | Všeličo na svete |
| V rôznych okoliach | Dementný život |
| Dôležité zlepšenie |
| Klikajte na podčiarknuté názvy. Počet básní: 34. |
Motto na predošlej strane | Predloha, zapojenie do internetu, metro, počítadlo, diskusia: spolužiak zo strednej školy. Ostatné veci: ja. |
|
| Zbierka básní | Názov básne | Niečo o básni | Rok |
|---|---|---|---|
| Otázky | Kritika života | Táto báseň kritizuje výťahy, vykanie nedospelým žiakom, doktorov, svalové injekcie, dopravné nehody, filmovú neprístupnosť, budíky, vedomostné súťaže, chýbajúce perpetuum mobile, slovenčinu a alkoholizmus. 332 veršov. |
2002 |
| Nízka podlaha 1,2,3 | V tejto básni sú uznávané len malé nízkopodlažné spoje. Báseň píše o možnej oprave veľkých nízkopodlažných spojov, ktoré zbytočne ohrozujú ľudské životy, a o škodlivosti drog. 350 veršov. |
2002 | |
| Žilina proti Kysuciam | Táto veršovaná divadelná hra poukazuje na vyspelosť Žiliny a na chudobu Kysuckého Nového Mesta. Táto divadelná hra končí veľmi dobrým koncom. 400 veršov. |
2003 | |
| Časoplytváč | Československo | V básni sa objavuje nutná potreba spojiť sa s Českou republikou kvôli vzájomnej pomoci. 360 veršov. |
2003 |
| Starosti s dieťaťom | Báseň poukazuje na problémy spôsobené malým dieťaťom a na lepšie riešenie týchto prekážok. 400 veršov. |
2003 | |
| Matematika | Táto báseň kritizuje horký život matematiky a na prípadné zničenie jej chýb. 310 veršov. |
2003 | |
| Časoplytváč | Samotné slovo časoplytváč je pomenovanie pre ľudské telo, pretože zbytočne plytvá počas spánku časom, ktorý je potrebný na doberanie sily na budúci deň. Báseň píše o rôznych príčinách plytvania časom. 330 veršov. |
2003 | |
| Škola a život |
Bezdomovci | Táto báseň kritizuje lenivosť bezdomovcov, ich tykanie každému človeku a ich žobráctvo. V básni sa vo veľkom uvažuje o ich náprave. 320 veršov. |
2004 |
| Fyzika | Táto báseň poukazuje na rôzne ťažkosti, ktoré má na svedomí fyzika. Kritizuje smrť elektrickým prúdom a smrť po páde z vysokého poschodia. V básni sa rozoberajú aj elektrárne, odstredivá sila a ešte iné problémy. 450 veršov. |
2004 | |
| Chémia | V básni sa sprostredkúvajú názory proti všetkým izomériám, pretože sťažujú život v chémii. Báseň sa zameriava aj na problémy so zložitejšími uhľovodíkmi. Sú rozobraté aj problémy so samotnou Mendelejovou periodickou tabuľkou a ešte iné hrozné problémy. 338 veršov. |
2004 | |
| Nevera vo vysoký výkon | Táto báseň je písaná na spôsob rozprávky Snehulienka a sedem trpaslíkov. Je to poučná báseň do života, pretože píše, čo môže vo vysokých dávkach podceňovanie dobrých vozidiel ľuďom spôsobiť. 380 veršov. |
2004 | |
| Angličtina | V básni sú rozoberané rôzne chyby angličtiny. Treba si problémy v básni veľmi dobre všimnúť. 320 veršov. |
2004 | |
| Divadlo | Puzzle | Postavičky stavajú obrázok puzzle a musia sa vyrovnať s problémami. Robia však aj rôzne finty. 410 veršov. |
2004 |
| Zdravie | Jedna postava sa snaží obhájiť si názor o zdraví. Uvidíme, čo sa nakoniec stane. 320 veršov. |
2004 | |
| Slovenský hokej | V hokeji hrá finále Slovensko proti Nemecku. Je to napínavý zápas. 380 veršov. |
2004 | |
| Dovolenka v lepšom meste | Postavy si našli lepšie mesto, ako je Žilina. Vo väčšej časti postavy trávia život na dovolenke. 320 veršov. |
2005 | |
| Devätnáste storočie | 1896 | Štýl tejto básne sa podobá dobrodružnému príbehu. V ňom si postavy chcú spraviť výlet do roku 1896. V tomto budú musieť však vyriešiť nejaké problémy. 330 veršov. |
2005 |
| Smerová nehoda | Jedna postava sa nahlási na voľné miesto pre výhybkára na stanici. Uvidí sa, aké zážitky sa začnú jedného dňa. 330 veršov. |
2005 | |
| Písanie básne nie je vždy šťastné |
V tomto diele jeden dobrý spisovateľ trpí na nedostatok rýmov. Toto dielo je založené na poučení sa z rýmovej chudoby. 320 veršov. |
2005 | |
| Podceňovane u Slovákov |
Dôvod napísania bola zbytočná prehra Slovákov s Kanaďanmi tohto roku. 320 veršov. |
2005 | |
| Všeličo na svete |
Jazda tuzexákom | Tu je opísaná cesta z Bulharska na Slovensko v roku 2004. Sú tu radosti, ale aj trápenia. 320 veršov. |
2005 |
| Stará technika vysielacia |
Táto báseň píše hlavne o zníženej sympatii k súčasnej technike. Malo by sa to kritizovať, a nie podporovať. 320 veršov. |
2005 | |
| Sudoku | Sudoku je hlavolam s ohraničenými štvorcovými sieťami. Píše sa tu o ťažkom lúštení. 340 veršov. |
2005 | |
| Autizmus ako hŕba nepriateľov |
Autizmus je chorobný postoj k životu. Zatiaľ ho nevedia liečiť, zistí sa však v tejto básni, ako to dopadne. 320 veršov. |
2005 | |
| V rôznych okoliach |
VyVolení | Táto báseň píše o živote VyVolených, o ich problémoch aj o iných veciach okolo tejto súťaže. 300 veršov. |
2005 |
| Sumdoku | Táto báseň je druhou časťou k básni Sudoku. Sumdoku je hlavolam, v ktorom treba využívať matematiku na zrátanie súčtov. 330 veršov. |
2006 | |
| Perpetuum mobile | V tejto básni sú rozobraté dodnes žijúce problémy s tým, že perpetuum mobile ešte neexistuje. Píše sa v tom aj o dôsledkoch. 310 veršov. |
2006 | |
| Tuning | Báseň výborne rieši, ako minimalizovať problémy so šrotmi a s ich následkami. 310 veršov. |
2006 | |
| Dementný život | Najnovšia harmonika | Čo dokáže závislosť vkusných na Karosách B 961. 320 veršov. |
2007 |
| Priority na cestách | Táto báseň vznikla kvôli ľuďom, ktorí nevedia, čo je na cestách dôležitejšie. 310 veršov. |
2007 | |
| Autobus Solaris | Táto báseň je reakciou na zlé skúsenosti s poľskými nízkopodlažnými autobusmi značky Solaris. 340 veršov. |
2008 | |
| Dobrý Dajko, ale zlý Vracajko |
Dajko a Vracajko sú postavičky, ktoré stvárňujú frazeologickú jednotku. 330 veršov. |
2008 | |
| Dôležité zlepšenie | Električkobusy miesto trolejbusov |
Mojím stvárnením je Vlado, ktorý sa zaujíma o elektrickú dopravu. 310 veršov. |
2009 |
| Autista a výborné autobusy |
V tejto básni vystupuje autista Roman, ktorý sa chce previezť výborným autobusom. Ide o autobus značky SorCity, ktorý má veľa veľkých výhôd. 320 veršov. |
2010 |